Portal Turystyczno-Motoryzacyjny. Opisujemy i fajne i ciekawe miejsca, w które jeździmy samochodami i motorami.  

Jesteś tutaj:Home:»Jednoślady i quady / Bikes»Jednoślady i quady / Bikes

Suzuki GSX to marka sama w sobie. Od wielu lat to synonim doskonałych osiągów i frajdy z jazdy.

Trzeba przyznać Włochom, że potrafią robić ładne motocykle, ale zawsze jest jakieś „ale”...

Dzięki uprzejmości Suzuki Motor Poland zostałem zaproszony na szkolenie z doskonalenia techniki jazdy motocyklem.

Jeździłem już różnymi modelami marki Harley-Davidson, ale ten Fat Bob bardzo przypadł mi do gustu.

Jeździłem już różnymi skuterami klasy 125 cm, ale Vespą, pierwszy raz. I muszę przyznać, że już teraz rozumiem fascynację tą marką na całym świecie.

W zeszłym roku firma Ducati ogłosiła ogólnoświatowy konkurs na najlepiej przerobionego Ducati Scramblera. Zgłosiło się 38 dealerów z całego świata. Polskie przedstawicielstwo Ducati także postanowiło powalczyć w tym konkursie.....

Przygodę z motocyklem zacząłem niespełna trzy lata temu. Od wczesnych lat dziecięcych byłem zagorzałym auto-maniakiem..... 

tricitymajesty 2

Mieliśmy okazję porównać tradycyjny skuter klasy 125 z trójkołowcem – obydwa marki Yamaha.

intruderglide 5

Niby takie same, a jednak inne.

Tym Burgmanem jeździliśmy już rok temu .....

 

Wsiadając na tą Yamahę nawet nie przypuszczałem, że tak mi się spodoba...

Motocykle turystyczne do których na pewno zalicza się ten BMW to moją ulubiona grupa wśród jednośladów. Po tych kilku dniach stwierdzam, że jest także najlepszy w tej kategorii.

Jak widać to nie jest seryjny GSR, dołożono do niego sporo akcesoriów marki Barracuda.

Na zdjęciach Honda MSX wygląda jak duży, dorosły motocykl, a w rzeczywistości jest małym motorkiem co nie ujmuje jego jakości wykonania bo ma wszystko jak jego więksi bracia.

Mały czy duży – oto odwieczne pytanie. Ja miałem możliwość jeżdżenia i na małym (DL 650 – ten niebieski) i na dużym (DL 1000) V-Stormie, nowej konstrukcji Suzuki.

Yamaha FJR 1300 AS - pierwsze wrażenie. Ładna.

Do tego kształtu pasuje ten kolor, taki jakby brązowy w metaliku. Wydaje się trochę jak z innej bajki, ma klasę i to chyba nie tylko w wyglądzie.

 Przyznam się szczerze, że jeździłem wieloma cudami motoryzacji, a z Harleyem jakoś nie mogliśmy się spotkać. Ten typ motocykla nie jest z mojej bajki więc tym bardziej byłem ciekaw tej przejażdżki by zrozumieć fenomen Harleya, całej ideologii tej marki i stylu życia.

 Na prezentacje motocykli BMW Anno Domini 2014 przyjechaliśmy na Tor Jastrząb z minimalnym spóźnieniem. Szefostwo BMW z wrodzoną sobie dyskrecją udało, że nic nie zauważyło, sami byli gotowi podobnie jak ich rumaki.

 

FJR określany jest przez Yamahę jako motocykl sportowo-turystyczny, ale ja był powiedział, że on jest w 90% sportowy a tylko w 10% turystyczny.

Ten motocykl od razu przypadł mi do gustu. Już po pierwszych przejechanych kilometrach czułem się na nim tak jak jakbyśmy się dobrze znali, a to jest chyba najlepsza rekomendacja dla motoru.

Bawarski producent samochodów i motocykli, jak każdy szanujący się producent jednośladów chce mieć w swojej ofercie także skutery.

Nie ma motocykli ani skuterów damskich czy męskich. Wszyscy mogą dosiadać czego im się podoba, byleby byli wstanie ogarnąć maszynę i się jej nie bać. Ale są takie modele, które gdy tylko zobaczymy od razu wyobrażamy sobie na nich odpowiedniego jeźdźca. Gdy pierwszy raz zobaczyłem nowy skuter Yamahy od razu miałem przed oczami elegancką damę zgrabnie podążającą gdzieś w swoich sprawach poprzez miejski gąszcz. Jakby na potwierdzenie tego nadano jej dźwięczną nazwę Xenter, jakże pięknie będzie brzmiała w kobiecych ustach.

Jak co roku Ogólnopolska Wystawa Motocykli i Skuterów była okazją dla działu motocyklowego BMW Polska do zaprezentowania tegorocznych nowości. W tym roku firma pochwaliła się trzema modelami, z czego tylko jeden jest całkowitą nowością.  Pozostałe to bardzo głębokie modyfikacje już istniejących modeli, tak głębokie, że poza nazwą i ogólną koncepcją są to właściwie nowe maszyny

Chciało by się rzec za klasykiem: Fazer jaki jest każdy widzi. Fakt, że od kiedy pojawił się na drogach kilkanaście lat temu pełno go wszędzie. Nie można w sezonie przejechać przez żadne większe miasto, by choć jednego nie spotkać. Zarówno te z pierwszych serii produkcyjnych z silnikami o pojemności sześciuset ccm, ze stalową, rurową ramą, pielęgnowane i pieszczone przez właścicieli, jak i te najnowsze, osiemsetki, pachnące jeszcze fabryką, prezentują się znakomicie. Długo musieliśmy czekać w kolejce, by w końcu móc dosiąść najnowszą wersję Yamahy FZ8 Fazer.

Trafiła się mam nie lada gratka, wkrótce po teście większej z podróżnych terenówek Yamahy mieliśmy okazję objeździć jej mniejszą siostrę XT660Z Tenere. To dwa zupełnie różne motocykle, choć łączy je wspólny design, technologia i przeznaczenie. Przez cały czas trwania testu zastanawiałem się, czy - choć nie z nazwy - mała Tenere też jest super? Postaram się odpowiedzieć na to pytanie.

Od ponad dwóch dekad Honda rozwija linię podróżnych enduro. Najpierw Trans Alp 650, legendarna Africa Twin 750 (zupełnie nie mogę zrozumieć czemu zrezygnowano z rozwijania tego wyjątkowo udanego modelu), małe i duże Varadero, które z czasem straciło swój off-roadowy charakter, to już historia. Teraz, gdy obowiązują dwa modele w różnych pojemnościach silnika, do 1000 ccm i powyżej 1000 ccm, największy producent motocykli z kraju Kwitnącej Wiśni zaprojektował w wyższej klasie, zupełnie nowy model. Przedstawiamy Hondę Crosstourer.

W nazywaniu pojazdów trwa nieprzerwany koncert radosnej twórczości. Trudno czasami zrozumieć czemu ten, czy inny model został nazwany w ten, czy inny sposób. W 2009 roku Suzuki wypuściła na rynek nowy model miejskiego motocykla nazywając go Gladius. Tak nazywał się krótki, miecz używany od III wieku p.n.e. do II wieku n.e. przez rzymskich legionistów (to od niego pochodzi nazwa gladiator, wojownika walczącego na śmierć i życie na arenie ku uciesze rzymskiego plebsu). Krótki, ale niezwykle skuteczny w walce, siejący spustoszenie wśród przeciwników. Właśnie taki jest ten streetfighter: krótki, zadziorny i kładzie przeciwników na każdym skrzyżowaniu.

Od dawna jest taki trend wśród producentów motocykli, by w każdej z produkowanych klas umieścić dwa, rzadziej trzy modele z różnymi silnikami. Oczywiście nie tylko jednostka napędowa jest inna, każdy ma własną ramę, układ zawieszenia, różni się także większością detali. Wspólny jest tylko design i ogólna koncepcja motocykli. Firma BMW w klasie podróżne enduro reprezentowana jest przez dwucylindrowego boxera R 1200 GS i dwucylindrową rzędówkę F 800 GS. Większego z GS`ów mieliśmy już okazję w tym roku testować, teraz przyszła kolej na mniejszego z nich.

Gdy w 1991 roku po raz pierwszy wygrała Rajd Dakar, firma Yamaha produkowała model Ténéré ledwo od kilku lat. Początkowo jako siedemset pięćdziesiątka, później osiemset pięćdziesiątka święciła triumfy w Rajdzie aż siedmiokrotnie. Z biegiem lat w wersji cywilnej przeszła podobną ewolucję jak większość motocykli w swej klasie, najpierw zwiększając pojemność silnika, by następnie stworzyć niemal identyczne motocykle w różnych klasach pojemności. Powstały dwa modele: mniejszy XT660Z Ténéré, i większy produkowany od 2010 roku XT1200Z SuperTénéré. Faktycznie ten motocykl jest super.

Nigdy mnie specjalnie quady, a tym bardziej pojazdy terenowe nie pociągały. Owszem, zdarzyło się parę razy ujeździć tego, czy owego sprzęta, ale bez specjalnego entuzjazmu. I tym razem podszedłem dość sceptycznie do propozycji spędzenia ostatniej soboty sierpnia na dwóch torach off roadowych. Zapowiadano piękną pogodę z wysoką temperaturą, a ja miałem perspektywę ciągania na przyczepie, nieklimatyzowaną puszką terenowego samochodziku przez pół Mazowsza, po to tylko, by w kasku i rękawiczkach taplać się w błocie i wytrząsać sobie wnętrzności na wertepach. Jedyne co mogło osłodzić ten dzień to myśl o dwóch najmocnych pojazdach terenowych jakie są na rynku, produkowanych przez Yamahę: quadzie Grizzli 700 i terenówce Rhino 700.

 

4drive - Tapicerki Skórzane

4drive - Tapicerki Skórzane

ul. Leonidasa 34a

02-239 Warszawa - Okęcie

e-mail: biuro@4drive.pl

tel: +48 532647740 

  Get Adobe Flash player

Najczęściej czytane:

Go to top