Portal Turystyczno-Motoryzacyjny. Opisujemy i fajne i ciekawe miejsca, w które jeździmy samochodami i motorami.

Jesteś tutaj:Home:»Wyprawy po Europie»Wyprawy po Europie

Bolonia to nie tylko zabytki, to również kolebka włoskiego przemysłu motoryzacyjnego. Od 1926 po dzień dzisiejszy produkuje się tu legendarne włoskie motocykle Ducati.

Na wakacje wybraliśmy się do jednego z moich ulubionych zakątków Europy, do Włoch.

Kraju pełnego słońca, zabytków, pięknych widoków, pysznego jedzenia i wina. Te wszystkie składowe sprawiają, że niezależnie który region Włoch odwiedzasz, wakacje będą bardzo udane zwłaszcza, że pojechaliśmy tam Lexusem IS 300h.

Już dawno chciałem zobaczyć eliminację Mistrzostw Świata FIA w Rallycrossie.

Więc jak zobaczyłem, że można to połączyć z obejrzeniem wyścigów kategorii DTM to długo się nie zastanawiałem.

Tor Hockenheim jako jedyny pozwala na obejrzenie tych dwóch rodzajów zawodów motoryzacyjnych w jeden weekend w jednym miejscu (pozostałe eliminacje FIA RX odbywają się jako samodzielne imprezy).

W zeszłym roku wybraliśmy się na wycieczkę do Niemiec. Głównym powodem była chęć obejrzenia eliminacji Mistrzostw Świata w Rallycrossie i wyścigów DTM. Bo tylko na niemieckim torze Hockenheimring można obejrzeć te zawody za jednym zamachem. Ale o tym w następnym artykule...

W zeszłym roku jeździliśmy Lexusem NX z napędem hybrydowym (NX 300h), teraz przyszła pora na nową wersję z benzynowym silnikiem 2,0 Turbo o mocy 238 KM. (NX 200t) którym pojechaliśmy na wycieczkę do Berlina.

Będąc w Kotlinie Jelenigórskiej nie mogliśmy sobie odmówić aby wyskoczyć zobaczyć czeską Pragę. Byliśmy tam ponad 10 lat temu, więc już była najwyższa pora, aby ponownie się tam pojawić.

Zapewne słyszeliście o wyścigach Tourist Trophy na wyspie Man?

U naszych południowych sąsiadów też jest podobna impreza – pojechaliśmy do czeskiej Ostravy zobaczyć jak się bawią....

Podczas naszej wizyty nad jeziorem Como byliśmy obecni na aukcji zabytkowych aut organizowanej przez RM Auctions – Sotheby's.

My, jako miłośnicy turystyki i motoryzacji w maju postanowiliśmy połączyć obie te dziedziny i wybraliśmy się do Włoch, gdzie co roku w malowniczym Como odbywa się Concorso d'Elegance- impreza motoryzacyjno-lifestylowa.

Na tą wyprawę wybraliśmy się Renault Laguną w wersji Coupe GT z układem 4 kół skrętnych o nazwie 4Control i silnikiem dci o mocy 170KM.

Po pięciu latach odwiedzamy Targi Techno Classica w Essen i jestem w szoku jak wzrosły ceny samochodów klasycznych...

Festival of Speed w posiadłości Lorda Marcha w Goodwood, to najlepsze miejsce i impreza dla fanów motoryzacji na jakim byliśmy.

„Rajdową” Skodą Fabią RS do Berlina …. a czemu nie?

Czwórka dzielnych Polaków wybrała się małym Mini na dużą wyprawę - aż na Islandię. Przedstawiamy wywiad z  nimi.

Turystyka-Motoryzacyjna.pl przetestowała Renault Megane GT na północnej pętli Nurburgringu czyli Nordschleife – test został zaliczony na piątkę z plusem.

WSbR to  olbrzymie przedsięwzięcie łączące w jednym miejscu wyścigi czterech różnych formuł i imprezę motoryzacyjną dla całej rodziny – tak popularne, że od momentu powstania WSbR w 2005r obejżało już je osobiście 4,3mln widzów.

Sobotę i niedzielę spędziliśmy na torze Hungaroring pod Budapesztem (ok. 10km.), a że ....

Połączone siły ekip portali: Turystyki-Motoryzacyjnej.pl i Autkult.pl wybrały się na wyścigi serii WTCC (World Touring Cars Championship) na węgierski Hungaroring.

Na nasz wyjazd wybraliśmy Chevroleta Cruze – bo jego sportowy odpowiednik startuje w tym pucharze.

„Pożeracz autostradowy” - tak bym nazwał Peugeota 508 SW w wersji 2,0 HDI o mocy 160 KM po wyjeździe do Hamburga.

Porsche na czasy kryzysu zaprezentował dziennikarzom piątą już wersję Panamery – z silnikiem diesla V6 o mocy 250KM znanym z już z Cayenne.

Jazdy w okolicach Stuttgartu przekonały mnie że Panamera nic nie straciła ze swego sportowego charakteru a zyskała oszczędny silnik.

Targi Motoryzacyjne we Frankfurcie są jednymi z największych – w ciagu jednego dnia nie udało nam się obejść ich w całości.

Największe stoiska mają oczywiście firmy niemieckie, a samochodów elektrycznych czy hybrydowych oraz komponentów i dostawców częśći do nich, było tak dużo że poświęcono im osobną halę.

Turystyka-Motoryzacyjna.pl wybrała się na wyprawę VW Passatem CC z silnikiem 2,0 TDI o mocy 170 KM do Niemiec aby odwiedzic kolebkę

Volkswagena – Wolfsburg a szczególnie Autostadt – miasteczko koncernu oraz do Essen – a poniżej moja relacja z  Targów Techno Classica w